بازها کی می نشینند؟

برای اطلاع رسانی پیش کسوتان کشورعزیزمان که سالها مخلصانه کار کرده اند .

بازها کی می نشینند؟

برای اطلاع رسانی پیش کسوتان کشورعزیزمان که سالها مخلصانه کار کرده اند .

فرزندان کارکنان بازنشسته آموزش و پرورش در اولویت استخدام

در مراسم تجلیل از فرهنگیان بازنشسته عنوان شد: فرزندان کارکنان بازنشسته آموزش و پرورش در اولویت استخدام قرار می گیرند مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: استخدام فرزندان کارکنان بازنشسته آموزش و پرورش در اولویت قرار می گیرد. به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری مهر ، رئیس کانون بازنشستگان آموزش و پرورش در مراسم تجلیل از بازنشستگان آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران ، افزود: این کانون در حمایت از سیاست های دولت خدمت گذار و مهرورزی ، تسهیلات ویژه ای برای بازنشستگان در نظر گرفته است. دکترایرج شگرف نخعی تاکید کرد: از آنجا که معلمان در سنی بازنشسته می شوند که هنوز توانایی انجام کار را دارند ، این افراد می توانند به صورت حق التدریسی به فعالیت پرداخته و حقوقی مشابه حق التدریسان دیگر دریافت نمایند. به گزارش مهر ، این مراسم با حضور 700 نفر از بازنشستگان و خانواده های آنان برگزار شد که طی آن به هر یک از بازنشستگان سازمان آموزش و پرورش شهرستانه های تهران به رسم یادبود یک سکه تمام بهار آزادی و لوح تقدیر اهدا شد

تصمیمات وزیر جدید رفاه و تامین اجتماعی

وزیر جدید رفاه و تامین اجتماعی از ایجاد بانک اطلاعاتی، ایجاد نظام بیمه‌ای و تعریف نوعی بیمه تامین اجتماعی برای بازنشستگان رسمی و غیرسمی و ساختن کلبه بزرگان در پارک‌ها برای بازنشستگان به عنوان برنامه‌های آتی خود یاد کرد.

عبدالرضا مصری وزیر رفاه و تامین اجتماعی که پس از اخذ رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران حاضر شده بود، ضمن تشکر از حسن اعتماد دولت و ریاست جمهوری و اعتماد و محبت مجلس نسبت به خود اظهار داشت: فضا بسیار فضای خوبی بود، هم مخالفین و هم موافقین مطالب ارزنده‌ای را ارائه کردند که به عنوان توشه به همراه خود داشته باشم و آنچه که من دیدم لطف و محبت خدا بود.

وی افزود: اعتقاد، باور و یقین من این است که هر چه مجلس در نهایت تصمیم می‌گیرد خیر و صلاح کشور است و برای آن خیر و صلاح آماده بودم و اکنون که این خیر و صلاح در این مسیر قرار گرفته است، انشاالله  بتوانم با دعای خیر مردم و نمایندگان محترم در راستای اهداف رسیدگی به محرومین، مسایل درمانی، مسایل حمایتی و امدادی در کشور انجام وظیفه کنم.

وزیر رفاه و تامین اجتماعی در خصوص برنامه‌های آتی خود گفت: من برنامه‌هایم را بر اساس پنج اصل در مجلس اعلام کردم، قانون اساسی، سند چشم انداز، دستورات مقام معظم رهبری به عنوان سیاست‌های کلی نظام، سیاست‌های برنامه چهارم و خود برنامه چهارم توسعه و در کنار آن قانون ساختار نظام جامع تامین اجتماعی که اصول مورد پذیرش همه ما است و بنده جمع آنچه که در مورد رفاه و تامین اجتماعی در همه اینها وجود دارد به صورت کتابچه‌ای تقدیم نمایندگان کردم و این همیشه نزد خود من به عنوان درس خواهد بود.

وی ایجاد بانک اطلاعاتی،‌ ایجاد نظام بیمه‌ای که بیمه پایه را در تمام کشور برای آحاد مردم در نظر گرفت و تعریف بیمه‌های تکمیلی براساس سطح مشارکت مردم و تعریف نوعی تامین اجتماعی برای بازنشستگان رسمی و غیر رسمی را از جمله برنامه‌های خود عنوان کرد.

وزیر رفاه و تامین اجتماعی گفت: استمداد من از مجلس و دولت و شهرداری این است که در ذهن دارم محل‌هایی را در پارک‌های عمومی شهرها تحت عنوان کلبه بزرگان با مختصر امکانات رفاهی برای بازنشستگان عزیز داشته باشیم تا اگر بازنشستگان ما خواستند دور هم بنشینند جایی باشد که متعلق به آنها باشد که این را به عنوان برنامه عرض نمی‌کنم بلکه این از آرزو‌های دل من است

http://www.ofoghnews.com/

راه اندازی شعب ویژه بانک رفاه برای بازنشستگان در شهرستانها

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از راه‌اندازی شعب ویژه بانک رفاه برای بازنشستگان در شهرستانها در آینده نزدیک خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، داوود مددی، ساعاتی پیش در حاشیه مراسم افتتاح ششمین شعبه بانک رفاه ویژه بازنشستگان واقع در خیابان جمهوری گفت: مکان یابی برای راه اندازی شعب ویژه بانک رفاه برای بازنشستگان در شهرستانها آغاز شده است و این شعب بتدریج علاوه بر تهران در سایر نقاط کشور نیز راه اندازی می‌شوند.
وی درباره نوبت های طولانی مراجعان در بیمارستان میلاد نیز گفت: بیمارستان میلاد یک‌هزار تختخواب و 22 اتاق عمل دارد که 24 ساعته پر است و سرویس خدمات درمانی که داده می شود بی نظیر است اما قرار نیست همه در این بیمارستان درمان شوند.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در ادامه اظهار داشت: از ابتدای تاسیس این بیمارستان، قرار نبود مردم برای پذیرش به آنجا مراجعه کنند بلکه این بیمارستان، بیمارستانی تخصصی و فوق تخصصی است و باید مردم صرفا از طریق ارجاع در آنجا مورد درمان قرار گیرند.
مددی گفت: اگر واقعا مراجعه کننده‌ای نیاز به خدمات تخصصی و فوق تخصصی داشته باشد کمتر از 48 ساعت در این بیمارستان پذیرش می‌شود.
وی افزود: در حال تلاش هستیم تا پلی کلینیکی را هم در کنار بیمارستان میلاد داشته باشیم تا بعضی خدمات درمانی را مراجعه‌کنندگان در آنجا دریافت کنند

http://www.farsnews.com

مجلس نظر دولت را برای افزایش مستمری بازنشستگان پذیرفت

با تصویب کلیات لایحه اصلاح قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت، نمایندگان مجلس نظر دولت برای افزایش مستمری بازنشستگان را پذیرفتند.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی صبح امروزمجلس، نمایندگان کلیات لایحه اصلاح تبصره (3) الحاقی ماده (9) قانون مالی دولت، مصوب 1385 را تصویب کردند .

در صورت تصویب نهایی این لایحه، کمک هزینه عائله مندی و اولاد برای بازنشستگان کشوری و لشکری که دارای 60 سال سن و بیشتر باشند، علاوه بر میزان مقرر دریافتی مطابق قانون ماهانه کمک هزینه عائله مندی معادل 360 درصد حداقل حقوق مبنا در قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت و حق اولاد به ازای هر فرزند معادل صد درصد حداقل حقوق مبنای قانون گفته شده پرداخت می شود و در مجموع 41 هزار و 770 تومان به مبلغ کل دریافتی ماهیانه مستمری بگیران افزوده می شود.

کمک هزینه عائله مندی، پیش از این، ماهانه 120 درصد و حق اولاد به ازای هر فرزند 35 درصد در نظر گرفته شده بود.

در تبصره این لایحه نیز آمده است: افزایش ناشی از اجرای این قانون صرفا شامل مستمری بگیرانی می شود که مستمری دریافتی ماهانه آنان کمتر از 300 هزار تومان باشد.

دولت هدف از ارائه این لایحه را ترمیم دریافتی مستمری بگیران کشوری و لشگری عنوان کرده است.

منبع " خبرگزاری مهر "

روز بازنشستگان

روز خانواده و تکریم بازنشستگان
 
رفاه و خدمات - گروه اجتماعی:
پانزدهم دی‌ماه هر سال به عنوان «روز خانواده و تکریم بازنشستگان»  انتخاب شد.

دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی 25 ذی الحجه (برابر با 15 دی ماه) را به عنوان «روز خانواده و تکریم بازنشستگان» تعیین کرد.

بر اساس این تصمیم، «روز خانواده و تکریم بازنشستگان» از سال 86 در تقویم رسمی کشور درج خواهد شد.علت انتخاب این روز از سوی روابط عمومی سازمان بازنشستگی کشوری‌ شأن نزول آیه «هل اتی» در سوره الانسان که راجع به خانواده و استحکام پایه‌های آن است عنوان شده است.

تعیین روز بازنشستگان در تقویم رسمی کشور، در پی پیشنهاد نامگذاری روزی برای بازنشستگان دولت از سوی سازمان بازنشستگی کشوری و به منظور ارج نهادن به مقام بازنشستگان، به تصویب رسید.

پیش از این سازمان بازنشستگی به درخواست بازنشستگان، در نامه‌ای به شورای فرهنگ عمومی پیشنهاد کرده بود 22 دی ماه، روز تأسیس صندوق بازنشستگی کشوری به عنوان روز بازنشستگان دولت انتخاب شود.

اما در شورای فرهنگ عمومی اتفاق نظر بر این بود که روز بازنشستگان با یک روز در تقویم رسمی کشور تلفیق شود که بهترین روز برای

این منظور روز 25 ذی الحجه یعنی روز خانواده بود.

برای ادامه کلیک کنید ...

 http://www.hamshahri.org/News/?id=8050

تاریخ درج: 15 آبان 1385 ساعت 17:19 تاریخ تایید: 15 آبان 1385 ساعت 17:25 تاریخ به روز رسانی: 15 آبان 1385 ساعت 17:25